Proč právě kondiční jízdy pro ženy?
Proč ženy málo řídí se svými muži a partnery?
Kolik jízd budu potřebovat, než se „vyjezdím“?
Kdy začít?
Proč se nejvíce dopravních nehod stává v prvních dvou letech řízení vozidla?
Jak jsem na tom s teorií?
Proč právě kondiční jízdy pro ženy?
Mnoho žen si v mladém věku udělá řidičský průkaz a nemá v tu dobu
vlastní vozidlo, ale jen občasný přístup k vypůjčenému automobilu. Během velmi
krátké doby zapomenou až 80% toho, co se naučily v autoškole. Pokud se totiž
znalosti, dovednosti a vědomosti neposilují (neopakují), tak záhy vymizí.
Proč ženy málo řídí se svými muži a partnery?
Neshody pramení z rozdílných přístupů mužů a žen k jejich
vozidlu. Pro muže je jeho vozidlo
především prestiž a sportovní výkon. Pro ženy je vůz především prostředek
k dopravě z místa na místo. Muži se o svůj vůz svědomitě starají a ženský styl
jízdy považují většinou za špatný a k autu neohleduplný. V mnohém mají určitě
pravdu, ale je druhým faktem, že když má žena možnost se „vyjezdit“, je z ní
mezi řidiči rovnocenný partner. Literatura uvádí, že ženy většinou jezdí
bezpečněji a ohleduplněji než muži. Je to dáno i tím, že ženy jako matky mají
zakořeněn větší smysl pro bezpečnost svých nejbližších. Pokud se tedy žena
rozhodne učit se jezdit se svým partnerem, ten se dívá především na dopad stylu
partnerčiny jízdy na životnost vozidla a je mu nepříjemné, když žena nemá z
počátku tak velký cit pro řízení a chod vozidla. Muži jsou také od přírody méně
trpěliví a nebaví je někoho něco učit.
Kolik jízd budu potřebovat, než se „vyjezdím“?
„Vyježděný“ řidič má za sebou něco kolem 70.000 ujetých
kilometrů. Je jasné, že tolik kilometrů člověk nenajezdí ani v autoškole ani na
kondičních jízdách. Proto, pokud se rozhodnete, že se chcete naučit řídit a
ovládat automobil, musíte si uvědomit, že je to běh na dlouhou trať. Podobně
jako při psaní na stroji, nebo výuce na hudební nástroj, i při jízdě autem vám
učitel pouze poradí co, jak a kdy se učit, ale skutečný trénink a hodiny dřiny
jsou už jen na vás.
Kdy začít?
Jaro a léto je nejideálnější roční období, protože máte před
sebou mnoho pěkných a dlouhých dnů. Také máte více energie a chuti pustit se do
něčeho nového. Pokud začnete jezdit nyní, máte do další zimy spoustu času se
hodně zdokonalit a v zimě se pak budete moci učit jezdit ve ztížených podmínkách
– na sněhu, na námraze, za tmy… Nezapomeňte ale na jednu velmi důležitou věc.
Nejvíce dopravních nehod se stává v prvních 2 letech řízení vozidla.
Proč se nejvíce dopravních nehod stává v prvních dvou letech řízení vozidla?
Zhruba po 3 měsících budete mít pocit, že už máte tolik
zkušeností, že už vás nemůže nic překvapit a přestanete se na jízdu tolik
soustředit. A to je právě ten zlomový okamžik, který vás může přivést do
nebezpečí. Po této době již skutečně umíte ovládat své vozidlo velmi
dobře, ale od této dovednosti je ještě dlouhá cesta k tomu, abyste se bezpečně
zařadila do silničního provozu. V tomto okamžiku již pravděpodobně
neuděláte mnoho chyb na známé trase, ale to zdaleka nestačí. Nejenže chyby
nesmíte dělat vy sama, ale musíte začít předvídat i to, že by chybu mohl udělat
někdo jiný. Musíte být na tuto situaci vždy připravena a musíte ji umět
odvrátit. Až tento okamžik z vás udělá „hotového“ řidiče.
Jak jsem na tom s teorií?
Teorie je bezpodmínečně nutná. Musíte znát především dopravní
značky a situace a přednosti na křižovatkách. Toto je nutné pro jízdu. A pokud
nechcete platit zbytečné pokuty, musíte znát i nejvyšší dovolené rychlosti, kde
můžete a nesmíte zastavit a stát, couvat a otáčet se, nebo třeba předjíždět. U
dopravních značek nestačí vědět, jak se jmenují, ale hlavě, co pro vás
znamenají. A v situacích na křižovatkách si musíte být vždy stoprocentně jistá,
zda máte přednost a před kým, či zda ji musíte dát jinému řidiči.
Máte před sebou spoustu práce na mnoho let, ale pokud máte chuť a
dostatek energie, výsledky se určitě dostaví.
Ještě váháte? Začněte hned, protože čím později se rozhodnete,
tím více práce vás čeká a o to méně energie budete mít.
VY TO ZVLÁDNETE!!!